12 juli 2011

Åska och dunder


Ja, nog fick vi väder i dag minsann. Jag hade varit iväg och tränat på fm & funderade på vart solen tagit vägen då jag kom hem. Det var som man skulle ha dragit igen alla persienner, så mörkt blev det inne.
Då började regnet/ haglet ösa ner + åskan gick som den hade betalt. Helt otroligt att inte nån av hundarna reagerade det minsta när det small / blixtrade som värst. Vi som är van att ha hundar som är skotträdda & nu 2 valpar som har kanon psyke ;) När det small som värst skulle dom ut å kissa, det blev snabba ryck då dom blev halvt dränkt i regnet. Jag klippte klorna på Minna när hon sov utan problem, första gången jag klippte i helgen gick oxå bra, hon låg helt stilla medan jag kllppte. Tog Bellas klor på samma gång, lika bra att fortsätta medan man håller på
Har varit och vägt tjejerna i dag. Bella väger 5,1 kg & Minna 2,5 kg
Nu sover båda valparna som små stockar.


Minna efter åskvädret
 Minna vill ligga nära Bella
Minna och Bella myser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar